Navigare Necesse Est 2014 – Morze Północne

„Navigare Necesse Est, Vivere Non Est Necesse”

Oficjalnie ogłaszamy drugi rejs morski z cyklu Navigare Necesse Est i jednocześnie pierwszy (aż pięcio!) etapowy rejs organizowany przez Akademicki Klub Żeglarski AGH!

Tegoroczna edycja kieruje się w rejony Morza Północnego (Mare Germanicum) ze szczególnym naciskiem na opływanie i zwiedzenie norweskich fiordów. Rejs pierwotnie miał rozpocząć się w szkockim Edynburgu wraz z pierwszym etapem 14 Sierpnia a kończyć się z ostatnim – czwartym – 15 Września w norweskim Bergen, jednak w związku z wielkim zainteresowaniem i uprzejmością właściciela jachtu Brego, wydłużyliśmy naszą Wyprawę o Etap „0” rozpoczynający się 4 sierpnia w Londynie.

Na każdym z etapów dziesięcio osobowa załoga odkrywać będzie uroki żeglugi na akwenie Morza Północnego oraz podziwiać uroki peryglacjalnego krajobrazu czyli oszałamiające norweskie fiordy!

Etapy rejsu

Rejs jest podzielony na etapy, z których każdy będzie charakteryzował się unikalną trasą.
Poniżej zestawienie terminów, kosztów poszczególnych etapów rejsu

Etapy prowadzone sa przez naszych doświadczonych sterników – kolejno: Krzysztof Gębski, Wojciech Sajdak, Krzysztof Jeziorowski oraz Krzysztof Skowronek.

Transport oraz koszty

Opłata obejmuje:

  • kojowe
  • opłaty portowe oraz paliwo (na planowaną trasę)
  • wyżywienie kambuzowe
  • koszulka wyjazdowa
  • dla chętnych szkolenie żeglugi morskiej, prowadzone przez naszych
  • instruktorów
  • cenę transportu samolotem*
  • jak zawsze dobrą zabawę i niezapomniane wrażenia

*Poza dolotem na Etap 0 oraz powrotem z Etapu IV

Kwota „Składki” jest uzależniona o preferencji żywieniowych załogi od ilości odwiedzanych portów oraz ilości spalonego paliwa, więc będzie różna dla każdego etapu, dlatego będzie rozlicznana przez załogę „na burcie”. Uwaga: Kapitan nie ponosi kosztów w składce.

Informacje o jednostce

Dwumasztowy jacht morski S/Y Brego w porcie
BREGO – pełnomorski jacht typu bruceo

Dane techniczne

  • długość całkowita jachtu: 13,44 m
  • szerokość całkowita: 3,91 m
  • zanurzenie: 1,85 m
  • materiał kadłuba: stal
  • typ ożaglowania: kecz
  • silnik: Volvo Penta 55E (z 2007 roku)
  • ilość miejsc: 8/10

Jednostka została odnowiona w 2007 roku. Wtedy wstawiono nowy silnik Volvo Penta, wymieniono sporą część zabudowy i przygotowano jacht do dalekich rejsów.