„Navigare Necesse Est, Vivere Non Est Necesse”
Oficjalnie ogłaszamy drugi rejs morski z cyklu Navigare Necesse Est i jednocześnie pierwszy (aż pięcio!) etapowy rejs organizowany przez Akademicki Klub Żeglarski AGH!
Tegoroczna edycja kieruje się w rejony Morza Północnego (Mare Germanicum) ze szczególnym naciskiem na opływanie i zwiedzenie norweskich fiordów. Rejs pierwotnie miał rozpocząć się w szkockim Edynburgu wraz z pierwszym etapem 14 Sierpnia a kończyć się z ostatnim – czwartym – 15 Września w norweskim Bergen, jednak w związku z wielkim zainteresowaniem i uprzejmością właściciela jachtu Brego, wydłużyliśmy naszą Wyprawę o Etap „0” rozpoczynający się 4 sierpnia w Londynie.
Na każdym z etapów dziesięcio osobowa załoga odkrywać będzie uroki żeglugi na akwenie Morza Północnego oraz podziwiać uroki peryglacjalnego krajobrazu czyli oszałamiające norweskie fiordy!
Etapy rejsu
Rejs jest podzielony na etapy, z których każdy będzie charakteryzował się unikalną trasą.
Poniżej zestawienie terminów, kosztów poszczególnych etapów rejsu
Etapy prowadzone sa przez naszych doświadczonych sterników – kolejno: Krzysztof Gębski, Wojciech Sajdak, Krzysztof Jeziorowski oraz Krzysztof Skowronek.
Transport oraz koszty
Etap | Port Rozpoczęcia | Port Zakończenia | Kojowe | Składka | Dojazd | Powrót | SUMA |
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | Londyn | Edynburg | 890 | Ok. 200 | własny | lot 440 | Ok. 1890 |
I | Edynburg | Bergen | 790 | Ok. 200 | lot 440 | lot 340 | Ok. 1690 |
II | Bergen | Stavanger | 890 | Ok. 200 | lot 340 | lot 340 | Ok. 1690 |
III | Stavanger | Bergen | 790 | Ok. 200 | lot 340 | lot 340 | Ok. 1590 |
IV | Bergen | Bergen | 740 | Ok. 200 | lot 340 | powrót własny | Ok. 1440 |
Opłata obejmuje:
- kojowe
- opłaty portowe oraz paliwo (na planowaną trasę)
- wyżywienie kambuzowe
- koszulka wyjazdowa
- dla chętnych szkolenie żeglugi morskiej, prowadzone przez naszych
- instruktorów
- cenę transportu samolotem*
- jak zawsze dobrą zabawę i niezapomniane wrażenia
*Poza dolotem na Etap 0 oraz powrotem z Etapu IV
Kwota „Składki” jest uzależniona o preferencji żywieniowych załogi od ilości odwiedzanych portów oraz ilości spalonego paliwa, więc będzie różna dla każdego etapu, dlatego będzie rozlicznana przez załogę „na burcie”. Uwaga: Kapitan nie ponosi kosztów w składce.
Informacje o jednostce
Dane techniczne
- długość całkowita jachtu: 13,44 m
- szerokość całkowita: 3,91 m
- zanurzenie: 1,85 m
- materiał kadłuba: stal
- typ ożaglowania: kecz
- silnik: Volvo Penta 55E (z 2007 roku)
- ilość miejsc: 8/10
Jednostka została odnowiona w 2007 roku. Wtedy wstawiono nowy silnik Volvo Penta, wymieniono sporą część zabudowy i przygotowano jacht do dalekich rejsów.