Logo Akademicki klub żeglarski AGH

Akademicki Klub Żeglarski
AGH

Navigare Necesse Est 2014 – Morze Północne

„Navigare Necesse Est, Vivere Non Est Necesse”

Oficjalnie ogłaszamy drugi rejs morski z cyklu Navigare Necesse Est i jednocześnie pierwszy (aż pięcio!) etapowy rejs organizowany przez Akademicki Klub Żeglarski AGH!

Tegoroczna edycja kieruje się w rejony Morza Północnego (Mare Germanicum) ze szczególnym naciskiem na opływanie i zwiedzenie norweskich fiordów. Rejs pierwotnie miał rozpocząć się w szkockim Edynburgu wraz z pierwszym etapem 14 Sierpnia a kończyć się z ostatnim – czwartym – 15 Września w norweskim Bergen, jednak w związku z wielkim zainteresowaniem i uprzejmością właściciela jachtu Brego, wydłużyliśmy naszą Wyprawę o Etap „0” rozpoczynający się 4 sierpnia w Londynie.

Na każdym z etapów dziesięcio osobowa załoga odkrywać będzie uroki żeglugi na akwenie Morza Północnego oraz podziwiać uroki peryglacjalnego krajobrazu czyli oszałamiające norweskie fiordy!

Etapy rejsu

Rejs jest podzielony na etapy, z których każdy będzie charakteryzował się unikalną trasą.
Poniżej zestawienie terminów, kosztów poszczególnych etapów rejsu

EtapPort RozpoczęciaPort ZakończeniaTerminIlość dni rejsuDojazdPowrót
0LondynEdynburg3 – 14 VIII11własnysamolot
I

Edynburg

Bergen

14-24 VIII10samolotsamolot
II

Bergen

Stavanger

24-31 VIIImin 7samolotsamolot
III

Stavanger

Bergen

31 VIII – 7 IXmin 7samolotsamolot
IV

Bergen

Bergen

7 – 15 IXmin 7samolotwłasny

Etapy prowadzone sa przez naszych doświadczonych sterników – kolejno: Krzysztof Gębski, Wojciech Sajdak, Krzysztof Jeziorowski oraz Krzysztof Skowronek.

Transport oraz koszty

EtapPort RozpoczęciaPort ZakończeniaKojoweSkładkaDojazdPowrótSUMA
0LondynEdynburg890Ok. 200własnylot 440Ok. 1890
IEdynburgBergen790Ok. 200lot 440lot 340Ok. 1690
IIBergenStavanger890Ok. 200lot 340lot 340Ok. 1690
IIIStavangerBergen790Ok. 200lot 340lot 340Ok. 1590
IVBergenBergen740Ok. 200lot 340powrót własnyOk. 1440

Opłata obejmuje:

  • kojowe
  • opłaty portowe oraz paliwo (na planowaną trasę)
  • wyżywienie kambuzowe
  • koszulka wyjazdowa
  • dla chętnych szkolenie żeglugi morskiej, prowadzone przez naszych
  • instruktorów
  • cenę transportu samolotem*
  • jak zawsze dobrą zabawę i niezapomniane wrażenia

*Poza dolotem na Etap 0 oraz powrotem z Etapu IV

Kwota „Składki” jest uzależniona o preferencji żywieniowych załogi od ilości odwiedzanych portów oraz ilości spalonego paliwa, więc będzie różna dla każdego etapu, dlatego będzie rozlicznana przez załogę „na burcie”. Uwaga: Kapitan nie ponosi kosztów w składce.

Informacje o jednostce

Dwumasztowy jacht morski S/Y Brego w porcie
BREGO – pełnomorski jacht typu bruceo

Dane techniczne

  • długość całkowita jachtu: 13,44 m
  • szerokość całkowita: 3,91 m
  • zanurzenie: 1,85 m
  • materiał kadłuba: stal
  • typ ożaglowania: kecz
  • silnik: Volvo Penta 55E (z 2007 roku)
  • ilość miejsc: 8/10

Jednostka została odnowiona w 2007 roku. Wtedy wstawiono nowy silnik Volvo Penta, wymieniono sporą część zabudowy i przygotowano jacht do dalekich rejsów.

Skip to content