Wyspy Owcze > Reykiavik>Isafjordur>Grenlandia>Scoresby Sund>Isafjordur>Reykiavik> Wyspy Owcze>Bergen>Szczecin
Turku>Zatoka Botnicka>Vaasa>Zatoka Botnicka>Sztokholm>Szczecin
„Nie można odkryć nowych oceanów, jeśli nie ma się odwagi stracić z oczu brzegu.” – André Gide
Tegoroczna wyprawa prawie na każdym etapie pozwoli stracić z horyzontu ląd.. wielu młodych żeglarzy o tym marzy; nutka ekscytacji, adrenaliny i poczucia realizacji czegoś wspaniałego
W tym roku zaplanowaliśmy do przebycia łączną trasę ponad 13 000 km (prawie 8 000 nm), którą pokonają 3 sprawdzone przez naszych żeglarzy jachty: Brego, Marengo i Ilmatar, a organizacyjnie odbędą się pod nazwami North i East
Navigare Necesse Est North
- Rozpoczniemy na jachcie Brego na Wyspach Owczych, gdzie opuścimy majestat tych wysp i przeżyjemy Oceaniczną przygodę w drodze na Islandie. Tę trasę pokonamy drugi raz w odwrotnym kierunku – warto zastanowić się, czy lepszy lipiec czy sierpień w tym rejonie?
- Po dotarciu na Islandię kolejny etap będzie miał możliwość popłynięcia wzdłuż zachodniego wybrzeża Islandii, ominiemy Półwysep Snaefellsnes i dotrzemy do Isafjordur. Te rejony Oceanu Atlantyckiego słyną ze sporej ilości wielorybów. Tę trasę pokonamy drugi raz w odwrotnym kierunku we wrześniu.
- Kolejne dwa etapy to miesięczna eksploracja Grenlandii Wschodniej, głównie Scoresby Sund, największego kompleksu fiordów na świecie. Jest to też pierwsza wyprawa arktyczna AKŻ. Nabór na te etapy zakończył się w kwietniu.
- Dla wielbicieli morskich przelotów i ekonomicznych rejsów mamy nie lada gratkę. Z Wysp Owczych do Bergen szykuje się nie lada przygoda – a jesienna aura sugeruje, że flauty nie będzie! A jak Neptun pozwoli to może pozwiedzamy Szetlandy.
- Po wielu latach wracamy na Norweskie fjordy z kalsyczną trasą do Lysefjordu. Kto nie była na Preikostolen, nie stanął na kamieniu Kierag – ten nie wie co to Wikingowie 😉 .
Czeka nas przygód, że hej!
Nie czekaj, już dziś zaciągnij się na wyprawę, na wyjątkowym jachcie SY Brego.
Navigare Necesse Est East
- Tu przygoda na dwóch równolegle płynących jachtach Marengo i Ilmatar rozpocznie się w fińskim Turku z kursem obranym na północ. Popłyniemy wzdłuż wybrzeży Finlandii i Szwecji, będziemy eksplorować szkiery i podejmiemy próbę zdobycia północy Zatoki Botnickiej. Dwa pierwsze etapy będą w podobnym klimacie… na północ jak najbardziej się da!
- W trzecim etapie rejsu dokonamy przeskoku przez Morze Bałtyckie, może Neptun pozwoli suchą stopę postawić na Gotlandii lub w Kalmarze, ale kurs obieramy do portu macierzystego – Szczecina.
Pora na szczegóły
Podczas tegorocznej wyprawy przygotowaliśmy dla Was jedenaście etapów. Mamy nadzieję, że wśród nich każdy znajdzie coś dla siebie. Szczegółowe zestawienie etapów znajdziesz w tabeli poniżej. Zerknij również na interaktywną mapę, na której przedstawiliśmy planowane trasy rejsu. W tabeli znajdują się proponowane porty wymian, z przyczyn od nas niezależnych wymiany mogą odbyć się w portach sąsiednich. Przebieg trasy będzie uzależniony od warunków meteorologicznych oraz sanitarno-epidemiologicznych w danym kraju. Zastrzegamy możliwość zmiany trasy rejsu po analizie panujących warunków.
Poglądowa mapa rejsu
Zerknijcie na interaktywną mapę, na której przedstawiamy planowaną trasę.
Rozpiska etapów
* cena dla Członków** i Przyjaciół*** AKŻ AGH oraz DKŻ AGH, pozostali +250 PLN
** Członek AKŻ – student AGH, który nie utracił statusu studenta i wypełnił deklaracje członkowska.
*** Przyjaciel AKŻ – absolwent AKŻ lub osoba, która regularnie bierze udział w rejsach morskich AKŻ, lub aktualny student z innej uczelni.
ETAP | TERMIN OD | TERMIN DO | LICZBA DNI | WSTĘPNY PORT POCZĄTKOWY | WSTĘPNY PORT KOŃCOWY | NAZWA ROBOCZA | KOSZT* | KAPITAN |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I | 10 lipca | 19 lipca | 9 | WYSPY OWCZE | REYKIAVIK | PÓŁNOCNY ATLANTYK I | 1 890 zł | Szakal |
II | 19 lipca | 26 lipca | 7 | REYKIAVIK | ISAFJORDUR | ISLANDIA I | 1 690 zł | Klusek |
III | 26 lipca | 9 sierpnia | 14 | ISAFJORDUR | ISAFJORDUR | GRENLANDIA I | rekrutacja zakończona | Gut |
IV | 9 sierpnia | 23 sierpnia | 14 | ISAFJORDUR | ISAFJORDUR | GRENLANDIA II | rekrutacja zakończona | Saju |
V | 6 września | 13 września | 7 | ISAFJORDUR | REYKIAVIK | ISLANDIA II | 1 550 zł | Daros |
VI | 13 września | 22 września | 9 | REYKIAVIK | WYSPY OWCZE | PÓŁNOCNY ATLANTYK II | 1 290 zł | Kasper |
VII | 22 września | 1 października | 9 | WYSPY OWCZE | BERGEN | MORZE NORWESKIE | 1 290 zł | Dziechciarz |
VIII | 1 października | 8 października | 7 | BERGEN | STAVANGER | FIORDY | 800 zł | Zieleń |
IX | 8 października | 18 października | 10 | STAVANGER | SZCZECIN | DOŻYNKI BAŁTYCKIE | 800 zł | Józek |
I east | 26 lipca | 2 sierpnia | 7 | TURKU | VAASA | BOTNICKA I | 1 290 zł | Dziechciarz + Wąsik |
II east | 2 sierpnia | 9 sierpnia | 7 | VAASA | SZTOKHOLM (OXELOSUND) | BOTNICKA II | 1 290 zł | Piątek + Duda |
III east | 9 sierpnia | 16 sierpnia | 7 | SZTOKHOLM (OXELOSUND) | SZCZECIN | SWEET HOME | 1 290 zł | Kordal + Filip |
Transport oraz koszty
Opłata kojowa zawiera
- miejsce na jachcie w danym terminie,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- opiekę kapitana,
- niewątpliwą przygodę, dobrą zabawę i niezapomniane wrażenia.
Dodatkowo w ramach składki załogowej
- opłaty portowe oraz paliwo,
- wyżywienie kambuzowe.
Dodatkowe koszty
- transport do portu początkowego,
- transport z portu końcowego,
- własne zachcianki portowe.
Opłata kojowa za pobyt na łódce uzależniona jest od czasu trwania etapu oraz terminu. Cena dla Członków oraz Przyjaciół AKŻ oraz DKŻ AGH znajduje się w tabeli powyżej, dla pozostałych + 250 zł.
Całkowity koszt rejsu uzależniony jest od kosztów transportu, ilości odwiedzonych portów oraz preferencji żywieniowych załogi. Przewidywane zrzutka do kasy jachtowej wynosi pomiędzy 400 – 600 zł / tydzień. Zbiórka jest koordynowana na jachcie przez kapitana, jednak kapitan nie bierze w niej udziału.
Dojazd uczestnicy organizują na własną rękę. Propozycje dojazdu przedstawi Ci Kapitan po zakwalifikowaniu się na dany etap.
Ponadto przy wejściu na jacht wpłacamy symboliczną kaucję 200 zł (zwrotną w przypadku braku uszkodzeń/zniszczeń na jachcie).
Rezerwacja miejsca
- ETAP I – REJESTRACJA poprzez formularz dostępny poniżej.
- ETAP II – REZERWACJA MIEJSCA – wpłata zaliczki w wysokości 50%. Dokładną kwotę w zależności od etapu otrzymasz w mailu zwrotnym po rejestracji.
- ETAP III – WPŁATA II RATY – na około 5 tygodni przed rozpoczęciem danego etapu.
O dostaniu się na rejs decyduje kolejność wypełnienia formularza rejestracyjnego pod warunkiem wpłaty zaliczki w przeciągu dwóch dni od daty rejestracji.
W związku z wyprawowym charakterem rejsu o przyjęciu na dany etap oprócz kolejności zapisów decydować będzie również łączne doświadczenie załogi. Potwierdzać będziemy kwalifikację na rejs systematycznie, rozpoczynając od początkowych etapów.
Porty początkowe/końcowe mogą się zmienić ze względu na obiektywne żeglarskie wyzwania na trasie poprzedniego etapu.
Informacje o jednostce
S/Y Brego
W tym roku płyniemy na znanym i lubianym s/y Brego. Jest to stalowy kecz typu bruceo, wyposażony do żeglugi pełnomorskiej i oceanicznej. Podstawowe dane techniczne jachtu znajdziecie poniżej.
- Długość całkowita jachtu: 13,44 m
- Szerokość całkowita: 3,91 m
- Zanurzenie: 1,85 m
- Materiał kadłuba: stal
- Typ ożaglowania: kecz
- Silnik: Volvo Penta 55E
- Ilość miejsc: 10/11
S/Y Ilmatar
Jest to slup przystosowany do żeglugi pełnomorskiej – model Gib’Sea 43 z renomowanej stoczni Dufour.
Doposażony w nowy sprzęt: ploter, radio UKF/VHF, EPIRB, AIS, tratwa ratunkowa, kamizelki bezpieczeństwa, liny asekuracyjne Wyposażony zgodnie ze standardami Royal Yachting Association (RYA). 4 kabiny umożliwiają żeglugę do 10 osób na pokładzie.
- Rejestracja 10 osób
- Długość 12.8 m
- Szerokość 4.3 m
- Zanurzenie 1.8 m
- Powierzchnia ożaglowania 90 m2
- Rok budowy 2002
- Silnik Niezawodne Volvo Penta D2-55
- Zbiornik paliwa ok. 170 L
- Zbiornik wody ok. 570 L
- Ster dwa koła sterowe
- Typ ożaglowania slup
S/Y Marengo
- Rejestracja: 8 osób
- Typ ożaglowania: slup
- Długość: 10,82 m
- Szerokość: 3,77 m
- Zanurzenie: 1,80 m
- Powierzchnia ożaglowania: 52,95 m2
- Rok budowy: 2000 rok
- Silnik: stacjonarny BETA marine 30KM (z 2012 roku)
- Zbiornik paliwa: ok. 160 litrów
- Ster: koło sterowe
Formularz rejestracyjny
Zapisy prowadzone będą za pomocą formularza rejestracyjnego, którego wypełnienie jest obowiązkowe dla każdego uczestnika rejsu. Po wypełnieniu formularz otrzymasz maila zwrotnego z informacjami dotyczącymi rezerwacji miejsca. Jeżeli nie otrzymasz maila sprawdź zakładkę SPAM. Maile przychodzą z adresu keja.agh@gmail.com