Navigare+ Odmrażamy sezon na żeglowanie
Pesymista będzie płakał, narzekając na zmarnowane lata bez podróżniczych podniet, Optymista będzie czekał, aż wirus COVID-19 odejdzie w niepamięć, A Żeglarz… dostrzeże możliwości i wyruszy w rejs po rodzimym Bałtyku.
W tym roku Akademicki Klub Żeglarski w myśl mantry „Navigare Necesse Est…(tłum. Żeglowanie jest koniecznością)” obierze kurs na Morze Bałtyckie – odwiedzi kraje skandynawskie, zdobędzie szkiery, postawi stopę w Laponii i na Alandach, spróbuje tradycyjnej fińskiej sauny opalanej drewnem i to wszystko podczas białych nocy. Nudno nie będzie! Bałtyk daje nieskończone możliwości eksploracji i pozwala zdobywać nieznane lądy, cieszyć oko pięknymi widokami, kąpać się w letnim słońcu i przeżyć fantastyczną, żeglarską przygodę.
Oczywiście nie bagatelizujemy sytuacji epidemiologicznej, a Wasze bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem, dlatego właśnie płyniemy do krajów, które słyną z zachowania dystansu społecznego na co dzień. Unikniemy zgiełku, tłumu i nadmiernego zagęszczenia. Będziemy relaksować się na otwartych przestrzeniach, w bliskim kontakcie z naturą, która w tej części świata, jest zachwycająca.
Zatoka Botnicka, Wyspy Alandzkie, a może Laponia?
Pozwólcie, że zarysujemy Wam możliwości jakie daje nasz Bałtyk. Z Polski wyruszymy w kierunku Szwecji z nadzieją, że Neptun pozwoli nam zahaczyć o kolorowy Bornholm – małą, duńską wyspę, która słynie z niepowtarzalnego klimatu. Z Bornholmu przeskoczymy do Szwecji i wspinając się po jej zielonym wybrzeżu pełnym ukrytych zatok i wysp dopłyniemy do Sztokholmu, który będzie naszą bazą wypadową na Zatokę Botnicką, alandzkie szkiery, czy przeciwległe, fińskie wybrzeże.
Zatoka Botnicka, mimo że stanowi dużą część Bałtyku, na który chętnie wypływamy (za) rzadko jest przez nas odwiedzana i czas to zmienić, bo nie jest tajemnicą, że latem zachwyca żeglarzy białymi nocami, cudownymi rybackimi wioskami i fokami wylegującymi się na nabrzeżu. To nie koniec atrakcji, na samym krańcu Zatoki czeka bajkowa, ale jak najbardziej prawdziwa, kraina zwana Laponią, a tam kto będzie chciał (i wierzy!) będzie mógł odwiedzić samego Świętego Mikołaja.
Eksplorując Bałtyk nie możemy pominąć Wysp Alandzkich zwanych „Perłą Bałtyku”. Alandzkie szkiery to granitowe wysepki wielkości kilku metrów kwadratowych, do których da się dopłynąć tylko łodzią. Nieduże, obłe, porośnięte krzewami kamienne wyspy wyrastają z wody na kilka pięter tworząc nieziemski krajobraz. Po drugiej stronie Bałtyku czeka Finlandia – zielona i dzika, z lasem na każdym rogu i sauną w każdej wiosce (Podobno na każdego Fina przypadają statystycznie 2 sauny!). A może ktoś będzie chciał spróbować renifera?
Czyste powietrze i woda, setki kilometrów krętego wybrzeża i nieskażona przyroda – Skandynawia to wymarzone miejsce dla żeglarzy, wędkarzy, rowerzystów i wszystkich szukających kontaktu z naturą! Na odkrywanie Bałtyku będziemy mieli aż 3 miesiące, a o ostatecznej trasie każdego z etapów, wzorem poprzednich rejsów z cyklu „Navigare”, zdecyduje Neptun w porozumieniu z Kapitanem i załogą. Jesteśmy świadomi, że mimo rosnącej ilości zaszczepionych Covid może płatać nam figle. Patrzymy z optymizmem na kolejne kraje otwierające się na turystów, jednak zapewniamy, że priorytetem jest Wasze zdrowie i bezpieczeństwo. W przypadku gdy wirus zamknie którąś granice gwarantujemy, że wraz z zainteresowanymi będziemy planować trasę alternatywną mając na uwadze finanse.
Wymogiem wzięcia udziału w rejsie jest oświadczenie o dobrym samopoczuciu składane kapitanowi przed wejściem na pokład, możliwe sprawdzenie temperatury. Bezpieczeństwo najważniejsze. My już nie możemy się doczekać! A Wy?
Czas na szczegóły
Podczas tegorocznej wyprawy przygotowaliśmy dla Was dziewięć etapów. Mamy nadzieję, że wśród nich każdy znajdzie coś dla siebie. Szczegółowe zestawienie etapów znajdziecie w tabeli poniżej. Zerknijcie również na interaktywną mapę, na której przedstawiliśmy planowane trasy rejsu. W tabeli znajdują się proponowane porty wymian, z przyczyn od nas niezależnych wymiany mogą odbyć się w portach sąsiednich. Przebieg trasy będzie uzależniony od warunków meteorologicznych oraz sanitarno-epidemiologicznych w danym kraju. Zastrzegamy możliwość zmiany trasy rejsu po analizie panujących warunków.
ETAP | TERMIN OD | TERMIN DO | DNI REJSU | PORT ROZPOCZĘCIA | PORT ZAKOŃCZENIA | WOLNE MIEJSCA*** |
---|---|---|---|---|---|---|
I | 19 CZE | 26 CZE | 7 | SZCZECIN | KARLSKRONA | – |
II | 26 CZE | 3 LIP | 7 | KARLSKRONA | SZTOKHOLM | – |
III | 17 LIP | 27 LIP | 10 | OULU | SZTOKHOLM | – |
IV | 27 LIP | 7 SIE | 11 | SZTOKHOLM | SZTOKHOLM | – |
Va | 7 SIE | 14 SIE | 7 | SZTOKHOLM | SZTOKHOLM | – |
Vb | 14 SIE | 21 SIE | 7 | SZTOKHOLM | HELSINKI | – |
VI | 21 SIE | 28 SIE | 7 | HELSINKI | SZTOKHOLM | – |
VII | 28 SIE | 4 WRZ | 7 | SZTOKHOLM | SZTOKHOLM | – |
VIII | 4 WRZ | 11 WRZ | 7 | SZTOKHOLM | KARLSKRONA | – |
IX** | 11 WRZ | 18 WRZ | 7 | KARLSKRONA | SZCZECIN |
* cena dla członków AKŻ AGH, pozostali +110 PLN
** etap IX odbędzie się w ramach rejsu 'Dożynki Bałtyckie’.
*** stan na dzień 01.09.2021
Poglądowa mapa rejsu
Zerknijcie na interaktywną mapę, na której przedstawiliśmy trasę rejsu.
Transport oraz koszty
Opłata kojowa zawiera
- miejsce na jachcie w danym terminie,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- opiekę kapitana,
- niewątpliwą przygodę, dobrą zabawę i niezapomniane wrażenia.
Dodatkowo w ramach składki załogowej
- opłaty portowe oraz paliwo,
- wyżywienie kambuzowe.
Dodatkowe koszty
- transport do portu początkowego,
- transport z portu końcowego,
- własne zachcianki portowe.
Opłata kojowa za pobyt na łódce uzależniona jest od czasu trwania etapu oraz terminu. Cena dla członków AKŻ AGH znajduje się w tabeli powyżej, dla pozostałych + 110 zł. Całkowity koszt rejsu uzależniony jest od kosztów transportu, ilości odwiedzonych portów oraz preferencji żywieniowych załogi. Orientacyjne koszty całkowite dla każdego z etapów znajdują się poniżej.
ETAP | PORT POCZĄTKOWY | PORT KOŃCOWY | TRANSPORT DO PORTU | TRANSPORT Z PORTU | SKŁADKA ZAŁOGOWA | DOJAZD DO PORTU | DOJAZD Z PORTU |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I | SZCZECIN | KARLSKRONA | POCIĄG | PROM | ~350 PLN | od 35 PLN | od 149 PLN |
II | KARLSKRONA | SZTOKHOLM | PROM | SAMOLOT | ~350 PLN | od 149 PLN | od 65 PLN |
III | OULU | SZTOKHOLM | SAMOLOT | SAMOLOT | ~500 PLN | od 394 PLN | od 76 PLN |
IV | SZTOKHOLM | SZTOKHOLM | SAMOLOT | SAMOLOT | ~550 PLN | od 33 PLN | od 110 PLN |
V | SZTOKHOLM | SZTOKHOLM | SAMOLOT | SAMOLOT | ~350 PLN | od 148 PLN | od 109 PLN |
Vb | SZTOKHOLM | HELSINKI | SAMOLOT | SAMOLOT | ~350 PLN | od 133 PLN | od 165 PLN |
VI | HELSINKI | SZTOKHOLM | SAMOLOT | SAMOLOT | ~350 PLN | od 148 PLN | od 108 PLN |
VII | SZTOKHOLM | SZTOKHOLM | SAMOLOT | SAMOLOT | ~350 PLN | od 93 PLN | od 124 PLN |
VIII | SZTOKHOLM | KARLSKRONA | SAMOLOT | PROM | ~350 PLN | od 93 PLN | od 149 PLN |
IX | KARLSKRONA | SZCZECIN | PROM | POCIĄG | ~350 PLN | od 149 PLN | od 35 PLN |
Rezerwacja miejsca
- ETAP I – REJESTRACJA poprzez formularz dostępny poniżej.
- ETAP II – REZERWACJA MIEJSCA – wpłata zaliczki w wysokości 500 zł.
- ETAP III – WPŁATA II RATY – na trzy tygodnie przed rozpoczęciem danego etapu.
Informacje o jednostce
S/Y Brego
W tym roku płyniemy na znanym i lubianym s\y Brego. Jest to stalowy kecz typu bruceo, wyposażony do żeglugi pełnomorskiej i oceanicznej. Podstawowe dane techniczne jachtu znajdziecie poniżej.
- Długość całkowita jachtu: 13,44 m
- Szerokość całkowita: 3,91 m
- Zanurzenie: 1,85 m
- Materiał kadłuba: stal
- Typ ożaglowania: kecz
- Silnik: Volvo Penta 55E
- Ilość miejsc: 10/11
Formularz rejestracyjny
Zapisy prowadzone będą za pomocą formularza rejestracyjnego, którego wypełnienie jest obowiązkowe dla każdego uczestnika rejsu. Po wypełnieniu formularz otrzymasz maila zwrotnego z informacjami dotyczącymi rezerwacji miejsca.
ZAPISY ZAKOŃCZONO