„Navigare Necesse Est, Vivere Non Est Necesse…”
Wzorem lat poprzednich i w tym organizaujemy rejs wyprawowy. Po przygodach Na Bałtyku, Morzy Północnym, czy Oceani Atlantyckim, w Tym roku czeka nas nie lada gratka żeglarska. Barzo niewiele rejsów jest organizowanych w tamte okolice, a nawet jeśli, to nie w takich studenckich cenach. Przygodę rozpoczniemy od okrążenia Islandii.. nie śpiesząc się. Zawijając do pięknych i klimatycznych portów, eksplorując Fiordy, czy to Zachodnie surowsze, czy Wschodnie lagodniejsze, będziemy czatować na spotkanie z wielorybami, osiągniemy najdalej wysuniętą na zachód część Europy oraz po raz pierwszy w historii Rejsów AKŻ osiągniemy szerokość Koła Podbiegunowego. Po 3 etapowym powrocie do Reykjaviku odbędzie się 2tygodniowy „przelot” do Norwegii. Tu w planie odwiedzenie Wysp Owczych, Szetland i zawinięcie do portu w Bergen, który już był świadkiem naszych poprzednich wypraw NNE.
W związku z nieprzewidywalnymi warunkami pogodowymi, nie podajemy portów przesiadkowych w Islandii. Każda załoga wypozycza auta, którymi dojeżdza we wskazane miejsce, a załoga, która kończy wraca tym autem na lotnicko-najbardziej ekonomiczne rozwiązanie.
Płyniemy dobrze znanym nam jachtem wyprawowym BREGO (max 10 osób).
Koszty
Na cenę rejsu składa się kojowe + kasa jachtowa. Kojowe to inaczej miejsce na jachcie wraz z opieką kapitana koszt ten jest w tabelce poniżej. Co to jest kasa jachtowa? Jest to ogólnie nazwana „zrzutka” załogantów (nie dotyczy kapitana) na opłaty portowe, paliwo, jedzenie i inne zachcianki podczas rejsu. Jej zbiórka jest koordynowana na jachcie przez kapitana. W zależności od warunków pogodowych (czyli wykorzystania silnika, ilości i cen odwiedzonych portów, a także apetytu załogi możemy założyć, ze to będzie kwota pomiędzy 300-400zł. Kasa ta jest rozliczana na pokładzie. Ponadto przy wejściu na jacht wpłacamy symboliczną kaucję 200zł (zwrotną w przypadku braku uszkodzeń/zniszczeń na jachcie)
Dojazd
Dojazd uczestnicy organizują na własną rękę. Etapy na Islandii obowiązuje lot do Reykjaviku. Ekipy z Etapu II oraz III są zobowiązane przyjechać do portu wynajętym samochodem z lotniska (około 350zł/doba), którym poprzedni etap wróci na lotnisko (koszt za dobę wynajęcia podzieli się wtedy na 8 osób i wyjdzie najbardziej ekonomicznie). Stamtąd wynajmujemy na miejscu samochód.
ETAP | KAPITAN | ILOŚĆ DNI | DATA ZAOKR | PORT ZAOKR | DATA WYOKR | PORT WYOKR | KOJOWE AKŻ | KOJOWE POZOSTALI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I | „DORIS” | 7 | 23 lip | Reykjavik | 30 lip | Skagaströnd | 850 | 950 |
II | „SAJU” | 7 | 30 lip | Skagaströnd | 6 sie | Höfn | 850 | 950 |
III | „PAPA” | 7 | 6 sie | Höfn | 13 sie | Reykjavik | 850 | 950 |
IV | „SKOWRONEK” | 14 | 13 sie | Reykjavik | 27 sie | Bergen | 1400 | 1600 |
V | „SŁAWEK” | 7 | 29 sie | Bergen | ok 8 wrz | Szczecin | 800 | 900 |
* trasa rejsu uzalezniona od warunków atmosferycznych